Проблемы с эксплуатацией самолетов SSJ100

bmpd.livejournal.com — Веб-ресурс ATO.ru под заголовком "Из-за низкой исправности "Суперджетов" мы фактически провалили лето" опубликовал материал Артёма Кореняко о проблемах с эксплуатацией самолетов SSJ100 в авиакомпании "Якутия". Текст в первом.
Новости, Технологии | зверюга 15:38 25.08.2018
1 комментарий | 65 за, 4 против |
#1 | 19:00 25.08.2018 | Кому: зверюга
> "В ноябре 2017 года генеральный директор Interjet Хосе Луи Гарза сообщил о проблемах с двигателями PowerJet SaM146. Компания жалуется на проблемы с запчастями и обслуживанием. Четыре лайнера, приобретённые в 2013-2015 гг., выведены из эксплуатации для пополнения склада запасных частей."

Interjet made a splash as Mexico’s first airline for the budget-conscious flyer when it was founded in 2005 by the Aleman family, the son and grandson of a former president. The company’s regional focus and deeply discounted ticket prices quickly turned it into the No. 2 airline by passengers as of 2011. But in the years that followed, the carrier hit turbulent skies, causing the company’s overall market share to stagnate while ultra-low-cost rival Controladora Vuela Compania de Aviacion, known as Volaris, has seen its stake soar.

Interjet has some financial challenges to overcome in the meantime. Financial reports show maintenance costs are rising faster than other expenses, and they now top what Aeromexico pays to keep its planes running, Duff says. Aircraft-leasing firms have boosted deposit requirements for the airline, Bloomberg Intelligence analyst George Ferguson says, adding that “lessors are probably paying close attention to their operations.” Out of its 78-aircraft fleet, the company owns 30 and leases the rest.

A 3.2 billion-peso cash injection put forth by the Aleman family last year helped the company pay down most of its short-term liabilities. The company’s financial debt of about 12.4 billion pesos is made up of 800 million pesos in Cebures -- a type of domestic bond -- and bank loans in dollars with an average maturity of four years, Chief Financial Officer Raul Lopez says.

[censored]


Tl;DR у мексиканцев не хватает денег на полноценные закупки запчастей и обслуживание, поэтому они вывели из эксплуатации четыре самолёта и разбирают их.
Войдите или зарегистрируйтесь чтобы писать комментарии.